وصلهای دیگر بر توهمات هزار وصله اصلاحات
| خاتمی به دنبال چه میگردد؟ وصلهای دیگر بر توهمات هزار وصله اصلاحات |
خاتمی این روزها فرصتی یافته تا بار دیگر خود را در انظار اصلاحطلبان نشان داده و اقلیت حامی موسوی و کروبی را که خیلی دل خوشی از خاتمی ندارند، به سوی خود بخواند. خاتمی احساس میکند با رفتار ساختارشکنانه موسوی و کروبی در نگاه غرب و همچنین اپوزیسیون تا حدودی به انزوا رفته است بنابراین باید کاری کند که بار دیگر این اعتماد را به دست آورد و به جای آن بار دیگر نگاهها را متوجه خود کند. پس از فتنه اسرائیلی 25 بهمن که با هماهنگی امریکا، اسرائیل و تمامی ضدانقلاب و پس از بازگشت اردشیر امیر ارجمند از مأموریت خاص خود به اسرائیل کلید زده شد، فضاحت این سناریو به قدری روشن بود که تمامی جبهه انقلاب و حتی افرادی را که تا قبل از آن سکوت کرده بودند، وارد میدان ساخت و تمامی آنها برخلاف رخدادهای قبلی طی یک سال و نیم گذشته، غائلهآفرینان 25 بهمن را ضدانقلاب و شایسته برخورد قانونی دانستند. ضلع سوم فتنه این روزها مسیر دیگری را میپیماید اما بر خلاف همه این افراد و حتی اصلاحطلبان مجلس که از این حرکات تبری جسته و آن را کار منافقان دانستند، «ضلع سوم فتنه» و شریک جرم سران فتنه این روزها مسیر دیگری را میپیماید. خاتمی این روزها فرصتی یافته تا بار دیگر خود را در انظار اصلاحطلبان نشان داده و اقلیت حامی موسوی و کروبی را که خیلی دل خوشی از خاتمی ندارند، به سوی خود بخواند. حصر خانگی دو نفر از سران فتنه 88 و مسببان اصلی فتنه اسرائیلی این فرصت را به خاتمی داده است تا در خلأ اطلاعیه پراکنی آن دو، بار دیگر درصدد بازسازی چهره خود در نزد «جبهه هزاروصله اصلاح طلبان» برآید. برای این امر او نیازمند پیراهن عثمانی است تا با بلند کردن آن خود را حامی سران اغتشاشات نشان دهد. خاتمی سران فتنه را صادق و مؤمن میخواند! خاتمی در دیدار جمعی که اساتید دانشگاه و روحانی خوانده شدهاند به جای اینکه حرکت ضدانقلابی 25 بهمن که هماهنگی آن با دشمنان قسمخورده انقلاب به قدری روشن بود که اصلاحطلبان مجلس نیز از این حرکت اعلام برائت جستند در رویکردی وارونه عاملان این حوادث را «امتحان پس داده، صادق و مؤمن» خواند و گفت: «به جا بود که زندانیان که نوعاً انسانهای امتحان داده و صادق و مؤمناند آزاد شوند،نه اینکه این روزها شاهد دستگیریهای گسترده تازه و ایجاد محدودیت مجدد برای کسانی باشیم که اندکی از محدودیت آنها کاسته شده بود یا امید به کاستهشدن آنها میرفت.» خاتمی در ادامه سعی کرد از امام وانقلاب مایه بگذارد و خود به همراه دو رفیقش را «همه مسئولان تراز اول مورد تأیید امام» بخواند و بگوید: «وقتی بنا باشد همه مسئولان تراز اول که مورد تأیید امام، مردم و رهبری بودهاند انسانهای فاسد، منحرف و ضد انقلاب معرفی شوند آیا مردم جهان حق ندارند این شبهه را پیدا کنند که پس حاصل انقلاب، فساد و انحراف بوده است؟» با این تفسیر خاتمی، احتمالاً شخصیتهای دیگر نظام که حساسترین مسئولیتها را در زمان امام بر عهده داشتند، شخصیتهای دست دوم محسوب میشدند و زمام امور کشور در زمان امام به دست او و دو رفیق متوهمش بوده است. اما آقای خاتمی ظاهراً فراموش کرده که همان امام با تیزبینی خاص خود در وصیتنامه الهی سیاسی خویش میزان را حال افراد دانست و سابقه انقلابی را ابزاری برای فخرفروشی و سهم خواهی از نظام رد کرد چرا که میدانست حب جاه و مال در کمین این انقلاب نیز نشسته همانگونه که بسیاری از مسلمانان صدر اسلام را به انحراف کشاند. آقای خاتمی چه کسی آرامش جامعه را بههمزده است؟ رئیس دولت اصلاحات در ادامه بر لزوم حرکت جامعه به سوی استقرار فضای آرام و به دور از تنش میگوید و عنوان میکند: «گفتیم و باز هم میگوییم که کشور به همه نیروهای مخلص نیازمند است خواه منتقد باشند خواه نباشند. انتظار بوده و هست که پس از قریب دو سال تنش بیجا که با گفتوگو و تعامل و رعایت حقوق ملی و شهروندی قابل حل و پیشگیری بود و هنوز هم هست با تدبیر و حکمت راه بر همدلی و پیشرفت همه جانبه کشور گشوده شود». آقای خاتمیآیا واقعاً نمیداند که اگر سال گذشته ناآرامی نیز در سطح جامعه مشاهده شد حاصل لجاجت دو رفیقش بر مواضع متوهمانه و احمقانهشان بود. در ثانی طی ماههای اخیر تا قبل از 25 بهمن آیا کسی در این کشور ناآرامی دیده است و غیر از این بود که این افراد مأموریت یافته بودند تا نهضت عظیم اسلامی منطقه را با یک حرکت انحرافی و مزورانه با نام حمایت از مردم مصر آن هم در روزهایی که دیکتاتور مصر سقوط کرده بود و عملاً دلیلی برای حمایت مشاهده نمیشد منحرف سازند. ارتباط بین 25 بهمن با فتنه 88 در چیست؟ آقای خاتمی توضیح دهند که ارتباط بین ناآرامیهای 25 بهمن با فتنه 88 در چیست؟ چه توجیهی برای ناآرامیهای مشتی ضدانقلاب و منافق که پس از حماسه میلیونی 22 بهمن برای تحتالشعاع قرار دادن حرکت مردم ایران درحمایت از حرکتهای اسلامگرایانه و آزادی خواهانه منطقه صورت گرفت میتواند داشته باشد. خاتمی در ادامه از حصر خانگی موسوی و کروبی انتقاد میکند و هشدار میدهد که چنین اقدامهایی اعتراضات را متوجه اصل نظام میکند. معلوم نیست در جایی که تمامی رسانههای غرب و اسرائیل، موسوی و کروبی را رهبران مخالفان نظام اسلامی میدانند و آنان نیز نه تنها این موضوع را رد نمیکنند بلکه با بیانیه هماهنگ خود با آنان عملاً بر این ادعا مهر تأیید میزنند، خاتمیچگونه از آنان دفاع کرده و حصر شدن مخالفان نظام را تعبیر به حرکتی میکند که متوجه اصل نظام خواهد شد. انتقاد خاتمی از حصر این دو در حالی است که طی ماههای اخیر طبق اخبار رسیده وی همیشه از تندروی این دو انتقاد کرده و حرکتهای آنان را باعث حذف اصلاحطلبان از گردونه قدرت دانسته بود حال چگونه خاتمی در یک چرخش جهتدار مدعی لزوم آزادی این منافقان و محاربان میشود؟به راستی اگر خاتمی این افراد را صادق و مؤمن میخواند و احتمالاً آنان را خیرخواه نظام، پس چرا بیانیه این دو دلسوز نظام را برای 25 بهمن امضا نکرد؟ در توضیح این موضوع باید گفت خاتمی برهه بعد از حبس موسوی و کروبی را فرصت مناسبی برای کسب وجهه مجدد خود میداند و در این راه گوشه چشمینیز به خارج از کشور و رسانههای معاند دارد تا حمایت آنان را نیز جلب کند. بنابراین اکنون نیازمند آن است که با مواضعی ساختارشکنانه اعتباری در آن سوی مرزها برای خود کسب کند. |
+ نوشته شده در پنجشنبه دوازدهم اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۱۷ ب.ظ توسط mohammad sarvi
|